Wednesday, May 11, 2011

PRIVATE MESSAGE

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera

Pasukan MyGuru2 Pusat ICT sejak awal lagi telah membuka modul Private Message (PM) dalam kumpulan masing-masing. Peranan PM adalah untuk membolehkan pelajar dan pensyarah menghantar mesej secara peribadi antara satu sama lain dalam satu kumpulan. Hal ini secara tidak langsung akan memudahkan komunikasi 2 hala antara pensyarah dengan pelajar.

Perlu diingatkan, PM tidak akan menggantikan peranan e-mel. Oleh yang demikian, PM hanya membenarkan penghantaran mesej teks yang ringkas dan mudah sahaja (seperti SMS), dan tidak akan menyokong elemen-elemen lain seperti imej, video dan sebagainya. Untuk menghantar elemen-elemen lain yang dinyatakan, penggunaan e-mel adalah dicadangkan.

Pada laman utama MyGuru2, pensyarah dan pelajar boleh melihat bilangan PM terkini yang belum dibuka untuk setiap kumpulan pada Private Message (bahagian MyCourse and Quick Links). Pada Course Tools juga ada dinyatakan peringatan (alert) bagi mesej yang belum dibuka.

Dalam ciri terkini yang disediakan, private message akan dijana oleh sistem secara automatik kepada pelajar yang latihannya ditolak oleh pensyarah dalam modul Assignment MyGuru2. Pensyarah hanya perlu memasukkan sebab (reason) penolakkan assignment tersebut.

Untuk cadangan lain / penambahbaikan, sila e-mel terus ke wiraputra@ict.upsi.edu.my

Selamat Mengaplikasikan E-Pembelajaran

Sekian

2 comments:

  1. Program PJJ yang dijalan di UPSI amat membantu saya dalan segala aspek.Terima kasih kepada Pihak PENGURUSAN UPSI.

    ReplyDelete
  2. SISTEM PENGURUSAN PIHAK UPSI ADALAH ANTARA TERBAIK YANG PERNAH SAYA ALAMI SEJAK MENGIKUTI PROGRAM PJJ.

    ReplyDelete